tiistai 8. lokakuuta 2013

Kairos

Sinä sanot Sanan
ja raikkaana tuulena se tulee luokseni
Minä olen taas elossa.

Henkesi nostaa minun henkeni lähemmäs sinua
ja niin saan elää kanssasi.

Sinä olet minun aurinkoni
ja sinun lämpöiset säteesi elähdyttävät minun sieluani.

Sinun säteesi saavat minut loistamaan
ja niin saan olla kanssasi kirkkaudessa.

Sinä muokkaat kanssani kylvömaan
ja synnin ohdakkeet poltetaan tulessa.

Sinä olet kylväjä, joka kylvät kaikkialle,
jotta kaikki voisivat tulla osalliseksi sinun rakkaudestasi.

Sinä olet sadevesi, joka vuodatetaan minun päälleni
ja niin teet vehreäksi kuivan ja kuihtuneen maan.

Sinä annoit minulle elämän, jota ylläpidät laupeudestasi.
Katuessani sinä elävöitit minut pyhällä ruumiillasi ja verelläsi.

Jumalansynnyttäjä - sinä olet sinisiä taivaista avarampi
ja sinun suojeleva viittasi on koko kirkkomme yllä. Miksi pelkäisin tai olisin huolissani?

Syksy on tullut ja yöllä oli hallaa. Minä odotan sinua nyt hiljaisuudessa.

Ravitse minua sanallasi, jotta ymmärtäisin maailmaan kätketyn pyhän salaisuutesi.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti